שימוש בדואר אלקטרוני ככלי רב עוצמה במערך השיווק המודרני
מערך השיווק המודרני מתבסס בעיקר על שיווק אלקטרוני בשילוב קידום אתר העסק. יצירת ניוזלטר אשר נשלח לכתובות מייל שונות, עדכונים שונים ותקשורת שוטפת עם הלקוח באמצעות דיוור אלקטרוני.
מאמר זה יגולל בפניכם אודות שימוש באחד האמצעים הפופולאריים ביותר לשיווק העסק, הדואר האלקטרוני.
אז והיום
בעבר, כאשר פתחנו עסק חדש ורצינו לשווק אותו לכמות גדולה של צרכנים פוטנציאליים, נאלצנו לגשת אל גרפיקאי שיעצב לנו פלאייר, לבית דפוס אשר ידפיס לנו את אותו ברושור ולבסוף נאלצנו לכתת את רגלינו בין בתים רבים תוך שאנו משחילים את הברושור לתיבה. אם היה לנו מזל, במקום לרוץ מתיבה לתיבה ישבנו כמה שעות ורשמנו את המען על כל מעטפה ולבסוף רצנו לדואר על מנת לשלוח את העלונים. כיום, אין צורך בתהליך מסורבל זה, שכן כל עסק או עצמאי המעוניינים לפרסם את עצמם עושים זאת באמצעות הדואר האלקטרוני.
זהירות! ספאם
הגילוי של כלי רב עוצמה זה למטרות שיווקית גרם למצב בו רבים השתמשו בו לרעה ושלחו דואר שיווקי ופרסומות שונות לכל כתובת מייל אותה הם איתרו. דבר אשר אילץ את ארה"ב ואת מדינות אירופה לחוקק חוק שקבע כי שליחת אי מייל ללא הסכמה אסורה וכי כל אדם, חברה או עסק אשר ימשיכו לשלוח דואר ספאם, יענשו. ב- 2008 גם מדינת ישראל נכנסה לתמונה וחוקקה חוק אשר אוסר על משלוח של דואר זבל. חוק זה גרם לרבים לחשוב כי המדינה חסמה את כוחו השיווקי העצום של הדואר האלקטרוני, אך הם טעו.
שיווק באינטרנט- ניצול חכם של דואר אלקטרוני
שיווק באמצעות המייל דורש תכנון מדויק וזאת על מנת למקסם את התוצאות הרצויות:
-
מחלקת שיווק- חשוב להגדיר מראש כי כל הקשור אל ניסוח התוכן השיווקי ואחריות הפצת הדואר האלקטרוני ללקוחות קיימים ולמתעניינים תמיד תהיה באחריותה של מחלקת השיווק בחברה.
-
קהל היעד- אין לשלוח דואר אלקטרוני לכל כתובת אי מייל אותה אתם שולחים אלא רק לאנשים אשר נתנו את אישורם לשליחת דיוור אלקטרוני. חשוב לאסוף את כל כתובות הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים למאגר אחד במחשב ולאחר מכן לעשות פילוח נכון של קבוצות קהלי יעד. בצורה זו תוכלו לשלוח דואר אלקטרוני אחד לקבוצה מוגדרת בצורה מהירה ואפקטיבית.
-
תוכן- כאן ההחלטה היא שלכם. המחלקה השיווקית שלכם צריכה לתכנן בצורה נכונה את המערך השיווקי שלה ולהגיע להחלטות ברורות באשר לתוכן השיווקי (פרסומות, שירים, סקר, עלוני מידע ועוד) אשר יישלח ללקוחות.
-
תדירות- כאן חשוב מאוד להגיעה להחלטה לגבי תדירות הדיוור, האם אתם מעוניינים לשלוח ללקוחותיכם דיוור על בסיס יומיומי, שבועי או חודשי. קחו בחשבון כי לקוחות רבים אינם אוהבים "צפיפות יתר" ולכן רוב החברות מעניקות ללקוח לבחור האם הוא מעוניין לקבל את המיילים בתדירות גבוהה או רק פעם בשבוע או בחודש.
כעת, לאחר שוידאתם כי כל הכתובת במאגר שלכם הן כתובות חוקיות (בהסכמת הלקוח), והחלטתם על התוכן השיווקי, כל שנותר לכם הוא ללחוץ על כפתור ה- SENDולהמתין לתוצאה..