ממציאים את הגלגל מחדש – כל מה שצריך לדעת על השינויים בג'ימייל
כמו רעם ביום בהיר נחתו על כולנו השינויים בתיבות המייל של GMAIL. במעין ניסיון ליצור עולם חדש ומסודר, גוגל מנסים למעשה להמציא מחדש את הגלגל ומשנים את כללי המשחק בעולם הדיוור האלקטרוני.
השינוי הינו פשוט ביותר: עד כה, הודעות התקבלו בשתי תיבות נפרדות – תיבת דואר נכנס ותיבת Spam.
הדבר גרם לעומס רב על תיבת הדואר הנכנס. ישנם אנשים, בעיקר בעלי עסקים, אשר מקבלים מאות הודעות ביום והתחושה היא של טביעה בכמות המידע. הסטטיסטיקות מדברות על ממוצע של 75 מיילים ביום לאדם פרטי.
אנשים מתקשים להפריד בין החשוב לתפל והתחושה שמקבלים כאשר מביטים בכמות ההודעות הנכנסות היא של עייפות וסוג של ייאוש.
אך לא עוד, התיבה החדשה של ג'ימייל מאפשרת לנהל את המיילים בלשוניות נפרדות ובכך ליצור סדר והיגיון בתיבת הדואר הנכנס.
כל הודעה המתקבלת עוברת סינון דרך אלגוריתם מתקדם ועל פיו נשלחת כל הודעה ללשונית שאמורה להתאים לה.
כך נראית כיום תיבת הדואר נכנס החדשה של GMAIL:
(ניתן להוסיף ולמחוק לשוניות לפי הצורך)
בנוסף לכלל הלשוניות שנוספו, תיבת הספאם נשארת במקומה:
השלכות השינוי על דיוור אלקטרוני:
אין דרך לברוח מהעובדה שבטווח הקצר צפויה ירידה באחוזי הפתיחה. מרבית האנשים זקוקים לעוד קצת זמן כדי להתרגל לשינוי. מאז שנכנסו השינויים אנו נתקלים בהרבה לקוחות שלא שמו לב לשינויים וללשוניות ולכן גם לא שמים לב לחלק מההודעות שהתקבלו בתיבת הג'ימייל שלהם.
עם זאת, ברגע שנסתכל קצת על הטווח הארוך, השינוי יכול אף להשפיע לטובה. ברגע שאנשים יתרגלו למראה החדש של תיבת הג'ימייל, האחוזים צפויים לעלות שוב והנמענים אף ישמרו את ההודעות ששלחנו אליהם זמן רב יותר בתיבה..
סידור הודעות בקטגוריות גורם לתחושת סדר אצל משתמשים, מה שיגרום להם לשים לב להודעות שבעבר היו מתעלמים מהן (בעיקר עקב עומס על תיבת הדואר הנכנס). הסדר החדש צפוי לגרום לאנשים פחות כאב ראש בעת הכניסה לתיבת הג'ימייל שלהם ותחושת הסדר והנוחות יגרמו לנמענים לפתוח יותר הודעות.
בנוסף, כאשר מתקבלת הודעה באחת מהלשוניות, מופיעה תגית המתריעה על הודעה חדשה. גם הסקרנות והרצון לבדוק 'מה שלחו לי' משחקת כאן תפקיד.
קצת פרקטיקה – מהן דרכי ההתמודדות והתאמה לשינוי:
קודם כל חשוב להבין שאין דרך בטוחה במאה אחוז שיכולה לגרום להודעות להגיע לתיבה הראשית. גוגל מעסיקים את המהנדסים הטובים ביותר בשוק והניסיון מראה שהם מצליחים היטב עם כך. עד כה, ניסיונות למצוא את הפרמטרים אשר גורמים להודעה להשלח ללשוניות מסויומות נחלו כישלון.
כמו כן, העובדה שבגוגל משנים פרמטרים באופן תכוף מאוד, לא עוזרת. כל ניסיון 'לעבוד' על המערכת בקיצוניות, עשויה לגרום לג'ימייל לחסום את כתובת השולח שלכם.
למרות זאת, קיבצנו עבורכם מספר טיפות ועצות שיכולים לעלות את כמות פתיחת ההודעות ולגרום להודעות כן להגיע ללשונית הראשית:
-
דו שיח- נסו לגרום לנמענים ליצור דו-שיח עמכם באמצעות הדיוור ששלחתם. יצירת התכתבויות בתגובה לדיוור תגרום למנגנונים של ג'ימייל להבין שמדובר ביישות אמיתית מאחורי המייל שנשלח, אשר הנמען מעוניין לעבוד איתה.
למשל תוכלו לשאול אותם שאלות מידי פעם בדיוורים, לשתף אותם בהתלבטויות ולשלוח תוכן אמיתי שיגרום לתגובות ומחמאות דרך המייל. גם הרווחתם נקודות בג'ימייל, וגם יצרתם הנעה לפעולה.
-
החזרה לראשי- ניתן לבקש מלקוחות איכותיים וותיקים להעביר את ההודעות שלכם לתיקייה הראשית. מקש ימני על ההודעה, תציג בפני הנמען את האפשרות להעביר הודעה ללשונית שונה. לאחר בחירת הלשונית המתאימה המערכת שואלת את הנמען האם לזכור את הבחירה גם עבור הודעות נוספות המתקבלות מאותו מוען.
את אותה פעולה ניתן לבצע גם על ידי גרירת ההודעות ללשונית אחרת. ההשפעה תהיה בסופו של דבר על השולח לכל הנמענים, ולא רק לנמען שהעביר. כמובן צריכה להיות הצטברות של כמות גדולה שיעבירו לראשי.
-
ביטול לשונית- באופן דומה ניתן להבטיח שהודעות יגיעו ללשונית הראשית, ע"י סגירת הלשונית 'קידום מכירות'.
לחיצה על סימן הפלוס בלשוניות, מאפשרת למשתמש להוסיף ולהוריד לשוניות לפי בחירתו. הורדת הלשונית 'קידום מכירות' ו'עדכונים' תעלה דרמטית את כמות ההודעות שמגיעות ללשונית הראשית.
מדובר בצעד דרסטי למדי שמשתמשים רבים לא יסכימו לבצעו. לכן הצעד הבא הוא האפקטיבי ביותר.
-
הוספה לאנשי קשר- משתמש שיכניס את הכתובת שלכם לרשימת אנשי הקשר, יעלה משמעותית את ההודעות שמגיעות מכם ללשונית הראשית.
-
ליידע את המשתמשים על השינוי- רבים כלל לא שמו לב אליו או שטרם הסתגלו אליו. באפשרותכם ליצור קבוצת דיוור מלקוחות בעלי תיבה בג'ימייל בלבד ולשלוח אליהם מדריך מקוצר על השינוי ועל כך שמעתה ואילך יש לשים לב ללשוניות החדשות.
-
ניטור סטטיסטיקות- בצעו ניטור באופן עקבי יותר על הסטטיסטיקות עבור ההודעות שנשלחו. חפשו הודעות עם אחוזי פתיחה גבוהים יחסית ונסו לגלות מה גרם לאחוזים הגבוהים וכמובן לנסות לשכפל את אותו גורם ואף לשפר אותו.
-
תוכן- נסו להשקיע בתוכן איכותי יותר וליצור רשימת טיפיםמאמריםסיפורים שיגרמו ללקוח לרצות לקבל את התוכן שלכם ואולי אף להעבירו ללשונית ראשית במקרה הטוב או לחילופין - לא להתייחס להודעות שלכם כספאם, במקרה הפחות טוב.
לקוח שמקבל מידע הרלוונטי עבורו ירצה להמשיך ולקרוא את התכנים שלכם, גם אם ההודעות נוחתות שלא בלשונית הראשית.
-
ללא פרסומות/ספאם- כפי שאנו ממליצים תמיד – וללא קשר לשינוי בג'ימייל - המנעו מקווי מתאר של פרסומות. חשוב לזכור שתיבת הספאם עדיין קיימת והודעות עדיין נשלחות אליה.
קווי מתאר של ספאם פירושן הודעות המכילות הרבה תמונות, הרבה קישורים, צירוף של הרבה סימני קריאה ופיסוק. גודל לא אחיד של טקסט, צבעי רקע והדגשות בצבע של טקסטים וכמובן מילות קשורות (כגון 'מבצע מבצע מבצע'. 'הנחות ענק' וכו').
אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר בנושא "הטעויות הקטנות שיגרמו לדיוור שלך להגיע ל(דואר) זבל"
חשוב להדגיש שהודעה שמגיעה לתיבת קידום המכירות לא מסמלת על כך שג'ימייל סימנה אותה כספאם, אלא כהודעה המכילה מאפיינים של מסר בעל אוריינטציה שיווקית ומכירתית אך לגיטימי לחלוטין.
בקיצור, לא להבהל ולהבין שהשינויים האלה לא באים לרעתם של המדוורים ובטווח הרחוק עשויים אף לשפר ולהגדיל חשיפה.
מיותר לציין שאנו ממשיכים לנטר אחר השינויים בג'ימייל והשלכותיהם ואתם תהיו הראשונים לדעת על כל שינוי או מסקנה שנגיע אליה.
אסף שטרן,
מנכ"ל חברת "שלח מסר" מבית קומסטאר
מערכת דיוור אלקטרוני