התאמת שלח מסר לתקנות GDPR
החל מ-25 למאי 2018 נכנסו לתוקפן תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי.
התקנות מחייבות כל עסק המחזיק במידע על תושבי האיחוד האירופי, לעמוד במספר תקנות מחייבות להגנה על פרטיות המידע ומתן אפשרות גישה ועריכה למידע הקיים.
התקנות אינן מחייבות רק עסקים הפועלים באיחוד האירופי, אלא גם כאלו המחזיקים במידע על תושביו.
אי עמידה בתקנות יכולה להביא בקנס של עד 4% ממחזור העסקי השנתי או עד 20 מיליון יורו (הגבוה מביניהם).
בנוסף לכך התקנות מחייבות גם על מידע שהיה קיים לפני כניסת התקנות לתוקף, כך שהוא חל גם רטרואקטיבית.
קל להבין כמה העמידה בכללים אלו הינה קריטית כלל עסק שרוצה להתרחב בעתיד גם מעבר לגבולות מדינת ישראל. בדיוק לשם כך אנחנו בשלח מסר יצרנו כמה התאמות ייחודיות עבור תקנות חדשות אלו שיבטיחו לכם עמידה מקסימלית בהוראות ה-GDPR ובהמשך שיווק דיגטלי בראש שקט.
בנוסף בינינו עבורכם הדרכה קצרה על השינויים שהכנסנו בשלח מסר לצורך עמידה בכללים החדשים:
אחד הכללים החשובים של ה-GDPR מדבר על זכותו של האדם עליו מוחזק המידע, לבקש למחוק את פרטיו או את חלקם לצמיתות.
נמען המבקש לערוך את פרטיו, נוכל תמיד לגשת לכרטיס המנוי שלו ולבצע את השינויים (או המחיקה) לפי בקשתו.
אך מה בנוגע לנמען המבקש מחיקה לצמיתות? וכיצד הוא יכול לפנות אליכם בקלות לבקשת פרטים אודותיו?
לשם כך הוספנו בקישור ההסרה המופיע בתחתית כל הודעה, אזור חדש הנקרא "הזכות להישכח":
לחיצה על אזור זה פותחת עבור הנמען אזור נוסף עם הסבר קצר על אופן עיבוד המידע שלו ובנוסף לכך 2 אפשרויות:
(1) לבקש לקבל את כל הפרטים אודותיו
(2) לבקש למחוק את פרטיו לצמיתות
בלחיצה על כל אחת מהאפשרויות הנמען יקבל מייל נוסף עם קישור להשלמת התהליך (לצורך ווידוא משתמש).
ניהול הבקשה בחשבון שלח מסר:
לאחר שהלקוח העביר את הבקשה לקבלת הפרטים או להסרתם, תופיע על כך התראה בתוך חשבונך בשלח מסר תחת כפתור ההגדרות, והבקשות עצמן יופיעו בדף 'פניות לפרטיות המידע':
בדף זה מרוכזות בשתי טבלאות נפרדות כל בקשות ההסרה וכל הבקשות לקבלת המידע המנוהל על הנמען.
ניהול בקשות הסרה לצמיתות:
בטבלה זו יופיעו כל הנמענים בחשבון שביקשו להסיר את פרטיהם לצמיתות.
שימו לב שמחיקת הפרטים מסירה את כל התיעוד הרשום על הנמען, כולל היסטורית שליחות, גישה לקורסים ולכל מידע אחר שהיה רשום אודותיו במערכת, אך כן נשמר מידע בסיסי על זמני ההרשמה לחשבון לצורך תיעוד משפטי (בהתאם להנחיות ה-GDPR)
נמען שנמחק לצמיתות יכול להרשם מחדש לחשבון, אך הרישום לא ישחזר את המידע שהיה קיים אודותיו ומדובר למעשה במנוי חדש בחשבון.
בתחתית עמוד הבקשות לפרטיות המידע קיימת טבלה עם תיעוד על נמענים שהוסרו לצמיתות. התיעוד כולל היסטורית שליחות ופרטי הרשמה לצורך גיבוי משפטי. בנוסף נשמר המידע שהופיע במודול ה-CRM לצורך תיעוד רכישות ועסקאות או כל מידע אחר שאינו מידע אישי על המשתמש.
בנוסף לכך ניתן גם למחוק מנויים ידנית מתוך אזור המנויים שנמחקו:
ניהול בקשות לקבלת המידע:
בטבלה זו תוכלו לראות במרוכז את כל הנמענים שביקשו לקבל את המידע אודותם וכמובן גם לשלוח אליהם את הפרטים למייל בלחיצת כפתור:
כעת תוכלו לבחור את השדות שישלחו לנמען (בברירת מחדל כל השדות מסומנים לשליחה), במידה וחלק מהשדות מכילים מידע חסוי (כמו תיעודי שיחות ומידע פנימי) תוכלו לבחור להוריד את הפרט הספציפי.